Jak zmienić stoisko targowe w profesjonalny butik?

Wystawianie drobnych produktów, takich jak delikatna biżuteria, piny, pierścionki, kolczyki czy naszyjniki to nie lada wyzwanie. Mogłoby się wydawać, że nie ma nic łatwiejszego, bo przecież cały towar mieści się w walizce i wystarczy rozłożyć go na stole. Są to jednak zwykle produkty bardzo wartościowe, wymagające przemyślanej oprawy, która uwydatni ich subtelne piękno.

Ale jak tego dokonać na targach, na których jest tłoczno od ludzi, dookoła jest mnóstwo innych stoisk i marek, które jedna przed drugą próbują być bardziej widoczne?

Oto kilka sposobów, jak sprawić, że Twoje stoisko będzie wyglądało jak profesjonalny minimalistyczny butik i wyróżni się na tle targowego zgiełku.

Mniej znaczy więcej!

Nie musisz zapełnić każdego centymetra swojego stoiska produktami. Minimalistyczna ekspozycja i przestrzenie pomiędzy produktami pozwalają skupić wzrok na drobnym produkcie. Wystaw tylko po jednej sztuce z rodzaju lub z rozmiaru, resztę schowaj z tyłu stoiska w estetycznych pudełkach lub w skrzyni i dokładaj w razie potrzeby.

Spójrz na swoje stoisko od strony klienta.

  • Przybliż produkty do wzroku przechodzących klientów. Użyj stołu lub lady, która ma blat na wysokości 90 cm. Dzięki temu klienci nie będą musieli schylać się, żeby obejrzeć i dotknąć Twoich wyrobów.
  • Utrzymaj kontakt wzrokowy z klientem. Nie siadaj za stołem czy ladą na niskim krześle. Stań przed ladą obok klienta lub z drugiej strony blatu by móc swobodnie rozmawiać z przechodzącymi klientami i doradzać im w wyborze. Weź ze sobą krzesło barowe, żeby móc usiąść za ladą i dać odpocząć nogom, ale jednocześnie zachować wyprostowaną sylwetkę.
  • Wykorzystaj przestrzeń Twojego stoiska nie tylko w poziomie, ale także w pionie. Zadbaj o kaskadową ekspozycję. Na blacie postaw składane ekspozytory, które będą stanowić tło dla naszyjników, kartoników z kolczykami i pierścionków. W ten sposób produkty będą na linii wzroku przechadzających się alejkami klientów i łatwiej przyciągną ich do Twojego stoiska. Neutralne tło ekspozytora wyróżni się z otaczającego chaosu i pozwoli klientom skupić się na Twoim produkcie.
Zdjęcie @sacra_argilla

Wyróżnij się i daj się zapamietać.

  • Zadbaj o to by klienci, którzy Cię już znają, łatwo trafili do Twojego stoiska, a Ci którzy Cię dopiero poznali, zapamiętali Twoją nazwę i wiedzieli jak do Ciebie trafić po targach. Umieść logo Twojej marki w widocznym miejscu, najlepiej ponad stołem (wykorzystanie przestrzeni stoiska także w pionie, pamiętasz?). Dodatkowo w obrębie stoiska możesz postawić lub powiesić tablicę z cennikiem lub dodatkowymi informacjami na temat marki takimi jak adres strony internetowej czy mediów społecznościowych. W tym celu świetnie sprawdzi się potykacz, który możesz umieścić pod blatem lub obok stołu czy lady. Na blacie postaw mały ekspozytor na wizytówki lub ulotki, które będziesz dodawać do zakupów.
  • Jeśli organizator targów nie zapewnia dedykowanego oświetlenia, przygotuj je we własnym zakresie. Biżuteria najlepiej wygląda jeśli jest dobrze oświetlona. Powieś jedną lub 2 lampy nad blatem. Nic tak dobrze nie poprawia widoczności jak światło. A nic tak dobrze nie wygląda w świetle jak czysty i przejrzysty stół ekspozycyjny!
  • Ułatwiaj klientom wybór, wieszając na stoisku lustro. W tym celu świetnie sprawdzi się lada z drążkiem umieszczonym nad blatem.
  • Oprócz pięknej ekspozycji produktów, warto zadbać o dodatkowe dekoracje, które podkreślą klimat Twojej marki. Świetnie w tej roli sprawdzają się zielone rośliny, które delikatnie przełamią kolorystykę stoiska, ale pozostaną neutralne. Unikaj zbyt kolorowych dekoracji, które mogą odwrócić uwagę od Twoich produktów.

Oto przykład stoiska marki Car MeRevelles ♥ JOIES, która pięknie realizuje wyżej wymienione punkty!

Zobacz nasze produkty ekspozycyjne polecane dla marek produkujących biżuterię: